רפואה סינית באר שבע - אינסומניה -סיבות , דרכים למניעתה, וטיפול
 

 אינסומניה -סיבות , דרכים למניעתה, וטיפול

אינסומניה , או נדודי שינה ,זהו מצב שהאדם אינו יכול להיכנס לשינה תקינה ורציפה, ואו שישנם יקיצות מרובות באמצע הלילה, או שבמקרים קיצוניים האדם אינו יכול להירדם כלל.
הסיבות למצב זה מגוונות מאד, ונעות בין צריכת משקאות או מזונות מעוררים(דוגמת קפה,קולה,תה ירוק,משקאות אנרגיה, סוכר לבן, שוקולד)קרוב  מאד למועד השינה, פעילות גופנית עצימה קרוב לזמן השינה, מתח וסטרס מכל מה שהאדם עבר במהלך יומו, נטייה לדפיקות לב מואצות בשעות הערב ועוד..
ישנם גם מגוון של דרכים למנוע את הישנות המצב , שכוללות הימנעות מאותם מזונות מעוררים שהזכרתי למעלה, קביעת כניסה לשינה בזמנים קבועים, הוצאת הטלויזיה מהחדר (בכדי למנוע הסחות דעת ורעשים מיותרים), הקפדה על פעילות גופנית מתונה - שתסתיים לפחות 3 שעות ממועד השינה, ותסייע לגוף להירדם יותר בקלות.
מזונות אשר מומלצים ביותר כארוחת ערב לאנשים עם אינסומניה יכולים לכלול : אבוקדו, דייסת שיבולת שועל, חומוס, גבינת עיזים, ביצה, דגים, בשילוב עם לחם מחיטה מלאה, או קינואה וסלט ירקות ירוקים.
פירות כמו בננה, ג'וגי ברי ודובדבנים הם המומלצים ביותר לכך- מכיוון שהם מכילים את חומצת האמינו טריפטופן- אשר עוזרת לגוף להיכנס לשינה מהר יותר.
עיסוי או דיקור גם הם יעילים ביותר למצב זה, משום שעוזרים לשחרר אנדרופינים (הורמונים בגוף שמשתחררים לאחר פעילות גופנית או כל פעילות אחרת שעושה נחת לגוף ולנפש).

אז לסיכום- אינסומניה זאת לא גזירת גורל שחייבים להשלים איתה, טיפול ושינוי תזונתי יכולים להחזיר לכם את השינה ואת איכות החיים!
לילה טוב:)
 

בניית אתרים